Przemyślany transport i opakowania

    Droga od pola bawełny na plac budowy jest długa i zwykle wiedzie przez różne kontynenty. Bawełnę trzeba uprząść, utkać i ufarbować, a następnie wysłać tkaninę do zakładu, w którym powstanie z niej odzież. Uszycie np. pary spodni wymaga zgromadzenia szeregu różnych komponentów.

    truck-road-MASCOT® WORKWEAR

    Na wytrzymałe spodnie robocze składają się często od sześciu do ośmiu rodzajów tkanin, różne typy guzików i zamków błyskawicznych, nici, troczki, a także uchwyty na identyfikatory oraz oznaczenia, np. logo firmy. Z uwagi na nasze wymogi w kwestiach jakości, ceny, doświadczenia producenta, a także z powodu zróżnicowanej podaży, komponenty te często pochodzą od dostawców z różnych stron świata.

    Przewóz surowców

    W zakresie transportu surowców firma MASCOT czerpie szereg korzyści z przemyślanej pod kątem wymagań logistycznych lokalizacji swoich zakładów produkcyjnych. Odnośnie akcesoriów, takich jak zamki błyskawiczne i guziki, jako jeden z większych graczy na rynku odzieży roboczej mamy możliwość kupowania dużych partii towarów, co eliminuje konieczność transportowania wielu osobnych, małych zamówień. Nasze zakłady w Wietnamie, a także nasz magazyn surowców, mają centralne położenie w stosunku do naprawdę wielu dostawców. Dzięki temu nie trzeba przewozić surowców na duże odległości.

    Przewóz gotowych produktów

    Po uszyciu odzież jest w 12-metrowych kontenerach transportowana drogą morską do Danii, gdzie składujemy ją we w pełni zautomatyzowanym wysokim magazynie. Stamtąd jest rozsyłana do klientów w całej Europie. A zatem nim nasze ubranie robocze trafi do użytkownika, ma już za sobą długą drogę. Dlatego w MASCOT na dostawców usług transportowych zawsze wybieramy partnerów sprawdzonych pod względem jakości i wiarygodnych. Wszyscy nasi główni przewoźnicy mają wdrożoną normę ISO 14001. ISO 14001 to globalny standard i najbardziej uznany system zarządzania jakością. Jest narzędziem, które umożliwia ograniczanie skutków oddziaływania czynników pogodowych i redukcję zużycia surowców, a także pozwala kierownictwu uzyskać obraz wpływu przedsiębiorstwa na środowisko.

    Produkcja

    Globalni partnerzy

    Każdego roku transportujemy drogą morską kilkaset kontenerów. Nie jest to obojętne dla środowiska. Dlatego w MASCOT zdecydowaliśmy się współpracować wyłącznie z dużymi, globalnymi armatorami, którzy rozpoczęli dostosowywanie swoich jednostek do zasilania silnikami na ciekły gaz ziemny (LNG) zamiast oleju napędowego. Zanim jednak proces ten zostanie ukończony na wszystkich statkach, upłynie jeszcze około dekady. Tym niemniej, kontenerowce oceaniczne emitują znacznie mniej dwutlenku węgla w przeliczeniu na transportowany produkt niż samoloty. Dzięki swej konstrukcji nowoczesne statki zużywają mniej paliwa, co wiąże się z mniejszym wydzielaniem CO2. 

    Opakowania z recyklingu

    Rok w rok przewozimy tysiące produkowanych produktów z naszych zakładów w Wietnamie i Laosie. Pakujemy je do kartonów, które są wykonane wyłącznie z masy papierowej z odzysku. Do tego każde pudło wypełniamy na tyle, na ile tylko to możliwe. Dzięki temu w kontenerach nie przewozimy powietrza, co wiązałoby się z dodatkową, niepotrzebną emisją CO2 w ich drodze do Europy. Gdy kartony dotrą do naszego magazynu produktów gotowych w Danii, są poddawane ponownemu przetworzeniu, a jeśli wciąż są w dobrym stanie (są wykonane z mocnego materiału), wykorzystujemy je do wysyłki towarów do klientów. Ich liczba jest jednak niewystarczająca, wiec zamówienia są też wysyłane w nowych kartonach, również wykonanych w 80% z surowców wtórnych. Są one nieco lżejsze i występują w różnych rozmiarach, by także na tym etapie nie transportować powietrza. Wszystkie paczki są poddawane całkowicie zautomatyzowanemu procesowi: najpierw towar jest lekko ściskany, po czym następuje sprawdzenie, do jakiego poziomu sięga wewnątrz kartonu. Następnie górna część pudła jest ścinana, by pasowała do wysokości umieszczonego w nim towaru. W ten sposób dbamy, aby każdy karton zajmował jak najmniej miejsca na palecie podczas transportu. To oznacza, że nie występuje niepotrzebna emisja dwutlenku węgla wynikająca z powodu przewożenia powietrza w kartonach. Pudła mają łatwy system otwierania, dzięki czemu po dotarciu do klienta nadają się do kolejnego wykorzystania, o ile zostaną otwarte we właściwy sposób.

    Torby foliowe z przetworzonych odpadów

    Ze względów logistycznych oraz dla zabezpieczenia produktów na czas transportu odzież robocza MASCOT jest pakowana do foliowych toreb. Do części asortymentu zaczęliśmy stosować torby wykonane z odpadów plastikowych, które są zbierane na terenie Bangladeszu. W ten sposób raz wykorzystany surowiec zyskuje nowe życie. Proces ten można zobaczyć na dostępnym tutaj filmie:

    Generalnie kwestia recyklingu opakowań znajduje się w centrum uwagi MASCOT. Również czarne worki plastikowe, w których wysyłamy mniejsze partie towarów, są w 100% produkowane z ponownie przetworzonych materiałów. Wielkość każdego zamówienia jest indywidualnie oceniana i jeśli tylko zmieści się ono w worku, to właśnie do niego jest pakowane. Kartony, które wykorzystujemy do obszerniejszych zamówień, też są w większości zrobione z surowca pochodzącego z odzysku.

    W firmie MASCOT stale utrzymujemy bliski kontakt z bieżącymi i potencjalnymi dostawcami. Zarówno w kwestii transportu, jak i pakowania towarów, wciąż poszukujemy nowych pomysłów i coraz bardziej przyjaznych dla środowiska rozwiązań.